Niepubliczne Naukowe Przedszkole Integracyjne Mini College
Dla większości maluchów przebywanie wśród rówieśników jest wskazane i bardzo korzystne. Każde dziecko powyżej drugiego roku życia potrzebuje towarzystwa dzieci w podobnym wieku. Chodzi nie tylko o przyjemne spędzanie czasu, ale także o nabieranie umiejętności współżycia z innymi. Maluchy potrzebują miejsca, gdzie mogłyby się wybiegać, wyskakać i spożytkować nadmiar energii. Żłobek czy przedszkole jest miejscem gdzie dziecko uczy się nawiązywania kontaktów z innymi dziećmi, ale także z dorosłymi innymi niż najbliższa rodzina. Nie podlega dyskusji rola takich placówek w przypadku, gdy rodzice pracują zawodowo.
Nasza Oferta
W Niepublicznym Naukowym Przedszkolu Integracyjnym „Mini College” zapewniamy maluchom profesjonalną opiekę przedszkolną od 6:30 do 17:00.
W czasie pobytu w przedszkolu dzieci:
- bawią się pięknymi i bezpiecznymi zabawkami w przyjemnych i estetycznych wnętrzach,
- realizują program nauczania dla przedszkola zatwierdzony przez MEN,
- codziennie, poprzez zabawę uczą się j. angielskiego podczas zajęć z profesjonalnymi lektorami,
- uczestniczą w różnorodnych zajęciach wychowawczo-edukacyjnych:
- teatralnych,
- twórczych,

- rytmiczno – tanecznych,
- relaksacyjnych (muzykoterapia, bajkoterapia),
- biorą udział w spotkaniach z ciekawymi osobami.
Dodatkowo proponujemy:
- zajęcia rekreacyjne z elementami sztuk walki (Karate Kyokushin),
- zajęcia taneczne,
- kursy językowe dla najmłodszych,
- kursy pierwszej pomocy.
Dla prawidłowego rozwoju dziecka potrzebna jest właściwa opieka, pielęgnacja, żywienie zgodne z normami, a także stymulowanie rozwoju psychoruchowego. Zależy nam, aby rozwój Państwa dzieci przebiegał harmonijnie. W związku z tym w przedszkolu „Mini College” prowadzimy zajęcia:
- pozwalające wdrożyć nawyki higieniczne i nauczyć samodzielnego spożywania posiłków,
- muzyczne i rytmiczne,
- poznawania pojęć z najbliższego otoczenia, rozwijania słownictwa biernego i czynnego,
- ruchowe, pomagające opanować świadomość własnego ciała i orientacji przestrzennej,
- plastyczne, wspomagające poznawanie pojęć dotyczących kolorów, kształtów, faktur itp.
- zabawowe, rozwijające sferę poznawczą dziecka,
- językowe, pozwalające opanować podstawy języków obcych.
Naszym celem jest odkrywanie u dzieci talentów: muzycznych, plastycznych, matematycznych, językowych oraz innych. Dlatego też chcemy zaproponować konsultacje z psychologiem i logopedą, dzięki którym zostaną wyznaczone kierunki indywidualnej pracy z dzieckiem.
Poznaj naszą kadrę dydaktyczną
Kadrę Niepublicznego przedszkola „Mini College” stanowią kreatywni nauczyciele z wyższym wykształceniem pedagogicznym, którzy zapewniają profesjonalną opiekę edukacyjną i wychowawczą nad dziećmi. To ludzie o wysokiej kulturze osobistej i wrażliwości, nastawieni na zaspokajanie indywidualnych potrzeb i pobudzenie zainteresowań zgodnie z możliwościami intelektualnymi każdego dziecka. Cechuje ich otwartość, empatia, umiejętność organizacji i kreatywność w działaniu. Najważniejsze jest jednak to, że kochają pracę z dziećmi, wykonują ją z pasją, posiadają predyspozycje do wykonywanego zawodu.
Priorytetem nauczycieli jest ciągły rozwój zawodowy poprzez uczestnictwo w licznych szkoleniach, kursach, warsztatach metodycznych oraz studiach podyplomowych. Dzięki podnoszeniu kwalifikacji nauczyciele wzbogacają swój warsztat pracy, który korzystnie wpływa na rozwój zainteresowań i uzdolnień dzieci. Przekłada to się także na charakter i specyfikę zajęć w przedszkolu, czyniąc je za każdym razem ciekawszymi, bogatszymi i bardziej interesującymi dla wychowanków. W takim miejscu dzieci czują się bezpiecznie i chętnie przychodzą do przedszkola.

Wszystkie nasze przedszkola oraz żłobki korzystają z aplikacji 4Parents.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
- 6:30 – 8:00 schodzenie się dzieci, zabawy dowolne – indywidualne i zespołowe służące realizacji pomysłów dzieci, zgodne z zainteresowaniami, w wybranych kącikach tematycznych, rysowanie, zabawy ruchowe, zabawy w kole i przy muzyce;
- 08:00 – 08:30 praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, wychowawczym i wyrównawczym; praca z dzieckiem zdolnym; indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju dziecka, indywidualne zajęcia z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; gry dydaktyczne, zabawy integracyjne;
- 08:30 – 09:00 czynności porządkowe w sali, ćwiczenia poranne, elementy integracji sensorycznej; zabiegi higieniczne;
- 09:00 – 09:30 śniadanie; wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłków; mycie zębów
- 09:30 –11:45 zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową: realizacja zadań edukacyjnych, w różnych sferach aktywności dziecka, dostosowanych do jego możliwości (praca grupowa, zespołowa, indywidualna); działania inspirowane przez nauczyciela w celu wspomagania rozwoju dzieci w sferze ruchowej, plastycznej, muzycznej, językowej, matematycznej; inspirowanie dziecka do podejmowania zabaw tematycznych, badawczych i ruchowych; zajęcia rewalidacji indywidualnej; zabawy zorganizowane i swobodne w sali przedszkolnej lub ogrodzie przedszkolnym oraz spacery i wycieczki;
- 11:45 – 12:00 czynności porządkowo – higieniczne, przygotowanie do obiadu;
- 12:00 – 12:30 obiad;
- 12:30 – 14:00 relaksacja przy muzyce: dzieci młodsze: odpoczynek poobiedni, leżakowanie połączone ze słuchaniem bajek; dzieci starsze: zabawy relaksacyjne, słuchowiska słowno-muzyczne; zajęcia dodatkowe: język angielski, gimnastyka korekcyjna, zajęcia logopedyczne, artystyczne, teatralne, taneczne, karate, judo; zindywidualizowana praca reedukacyjna;
- 14:00 – 14:15 podwieczorek; kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych;
- 14:15 – 17:00 kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy dydaktyczne, czytanie literatury dziecięcej; aktywność własna dzieci, zabawy ruchowe, układanki, gry, zajęcia w małych zespołach; zabawy integracyjne, zabawy w ogrodzie przedszkolnym;
kontakty indywidualne z rodzicami (w miarę potrzeb i oczekiwań); czynności porządkowo – gospodarcze w sali;

Doradca metodyczny: mgr Barbara Luścińska
Pedagog, terapeuta, nauczyciel dyplomowany z wieloletnim stażem pracy. Absolwentka studiów magisterskich w zakresie Pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz podyplomowych, w zakresie Zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a także Terapii pedagogicznej, Kreatywności w pracy z dziećmi w młodszym wieku szkolnym i przedszkolnym, deficytami rozwojowymi oraz Zarządzania oświatą i Zarządzania zasobami ludzkimi. Dodatkowo ukończone kierunki to Oligofrenopedagogika oraz Edukacja i wspomaganie osób z autyzmem i zespołem Aspergera. Jako doradca metodyczny pomaga tworzyć optymalne warunki dla rozwoju i nauki dzieci, wspierając merytorycznie i metodycznie wiedzę nauczycieli i ich umiejętności w kontekście realizacji celów i zadań jakie stoją przed placówkami Mini College. Jako dyrektor placówki w Kielcach organizuje i wdraża programy i procesy edukacyjne. Dba o to, by zarówno w edukacji, jak również w wychowaniu pozostawić dziecku przestrzeń dla jego własnych odkryć. Współtworzy przyjazne miejsce, w którym dzieci rozpoczynają swoją pierwszą edukację i gdzie pod serdeczną opieką wykwalifikowanej kadry z radością poznają świat, zdobywają nowe umiejętności. Życzliwa, otwarta i kreatywna dba o podnoszenie jakości pracy przedszkola w obszarze kształcenia, wychowania, opieki i organizacji. Współtworzy miejsca, w których dzieci czują się bezpieczne i szczęśliwe, gdzie panuje atmosfera szacunku i akceptacji, gdzie każdy czuje się potrzebny.
Dyrektor: mgr Agnieszka Wiśniewska
Magister pedagogiki o specjalności Rewalidacja z terapią pedagogiczną na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Dodatkowo ukończyła studia podyplomowe w zakresie Wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, posiada również dyplom ukończenia terapii zajęciowej.
Praca z dziećmi, to spełnienie jej marzeń. Jest osobą spokojną, cierpliwą i wyrozumiałą, a jednocześnie pełną energii, zapału i pomysłów, dzięki czemu cieszy się sympatią najmłodszych. Obowiązkowa, zdyscyplinowana, a jednocześnie ciepła i uśmiechnięta. Prywatnie mama 4 letniej córki. W pracy traktuje dzieci tak, jakby chciała, aby inni traktowali jej dziecko.


Nauczyciel i lektor: mgr inż. Katarzyna Lipa
Absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego, przekładoznawstwa w Wyższej Szkole Umiejętności, finansów na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie oraz zarządzania na Politechnice Świętokrzyskiej. Jest współautorką i nauczycielem realizującym sztandarowy program przedszkola Mini College „Naukowe przedszkole”. Z wielkim zaangażowaniem dba o to, by „dociekanie naukowe” przedszkolaków stanowiło pełną atrakcji okazję do rozwijania szeregu umiejętności. Działaniom małych naukowców towarzyszy ekscytacja odkrywania oraz radość doświadczania. Program edukacyjny „Naukowe przedszkole” uzyskał patronat honorowy Ministra Edukacji Narodowej.
Troskliwa i serdeczna, jest idealną osobą do wprowadzania przedszkolaków w krainę języka obcego. Pragnie, aby zajęcia były dla dzieci przyjemną zabawą, a język angielski naturalnym sposobem porozumiewania się. W swojej pracy wykorzystuje najnowsze koncepcje i metody, które sprawiają, że dzieci poznają świat wszechstronnie i wielozmysłowo. Ciepły, twórczy nauczyciel, który wykonuje swój zawód z wielką pasją i ogromnym sercem dla każdego dziecka.

Nauczyciel: mgr Anna Szczygieł
Absolwentka studiów magisterskich Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Jana Kochanowskiego w Kielcach na kierunku Pedagogika Wczesnoszkolna i Przedszkolna. Obecnie kontynuuje rozwój zawodowy na studiach podyplomowych Pedagogika Specjalna – Edukacja, Terapia i Wspomaganie Osób z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu. Jest osobą otwartą, cierpliwą, empatyczną i uśmiechniętą. Praca z dziećmi sprawia jej dużo radości i satysfakcji.

Nauczyciel, pedagog specjalny: p. Ewa Witkowska-Soroczan
Pani Ewa jest magistrem pedagogiki o specjalności nauczanie początkowe i edukacja wczesnoszkolna, absolwentką Uniwersytetu Jana Kochanowskiego. Swoje kompetencje pedagogiczne poszerzyła, kończąc studia podyplomowe z zakresu pedagogiki specjalnej, edukacji, terapii i wspomagania osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Obecnie kontynuuje rozwój zawodowy na kolejnych studiach podyplomowych, specjalizując się w integracji sensorycznej. Z pasją i zaangażowaniem w wspiera rozwój dzieci, dostosowując metody pracy do ich indywidualnych potrzeb.

Nauczyciel: mgr Kinga Guzik
Pani Kinga to pełna zaangażowania i ciepła nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Ukończyła studia na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach, zdobywając solidne przygotowanie pedagogiczne i nowoczesne podejście do pracy z dziećmi.
Z pasją podchodzi do wspierania najmłodszych w ich rozwoju, dbając o atmosferę pełną życzliwości i bezpieczeństwa. Jej naturalna otwartość, cierpliwość i serdeczność sprawiają, że dzieci czują się przy niej swobodnie i chętnie angażują się w zajęcia. Stale poszerza swoją wiedzę i umiejętności, by jak najlepiej odpowiadać na potrzeby swoich podopiecznych.
Pełna energii i entuzjazmu, gotowa do współpracy zarówno z dziećmi, jak i rodzicami, by wspólnie budować fundamenty przyszłej edukacji.
